1e daagjes in Gent - Reisverslag uit Gent, België van Stef Bressers - WaarBenJij.nu 1e daagjes in Gent - Reisverslag uit Gent, België van Stef Bressers - WaarBenJij.nu

1e daagjes in Gent

Door: Stef Bressers

Blijf op de hoogte en volg Stef

17 Mei 2017 | België, Gent

Zo, we zijn er dan toch eindelijk. geaclimatiseerd en wel. afgelopen maandag ging ik om 9 uur met de trein richting Gent, om half 2 was ik dan eindelijk op mijn bestemming met anderhalf uur vertraging. in mijn eerste dagen hier merk ik al veel verschillen tussen Nederland en Belgie, de mensen hier zijn een stuk gemoedelijker en vriendelijker. Mensen helpen elkaar en hoeven niets terug van je. Maar ook zijn de meeste studenten hier erg anders dan in Nederland. ze zijn wat losser en "zweeveriger" sommigen lijken een beetje op wat we zouden noemen "hippsters". Op mijn 2e dag in Belgie had ik afgesproken om samen met Sven (een andere jongen van mijn school) iets te gaan drinken op het terras. Ook hier merkte je de verschillen duidelijk. Er gebeurde namelijk iets raars, er was een verwarde, dronken of stonde man die bij 2 dames ging zitten en deed alsof hij de zoon van een van de dames was. Het personeel belde meteen de politie en de politie nam hem op een rustige manier mee en lieten hem zelfs in een ambulance nakijken. In Nederland zou dit met harde hand gegaan zijn. tot zover mijn eerste dagen hier in Belgie, Ik ga voorlopig nog even wat mee proberen te maken zodat ik over een tijdje weer iets heb om over te schrijven.

Laterzzz en tot snel

Stef Bressers