goede moed na een stroeve start - Reisverslag uit Gent, België van Stef Bressers - WaarBenJij.nu goede moed na een stroeve start - Reisverslag uit Gent, België van Stef Bressers - WaarBenJij.nu

goede moed na een stroeve start

Blijf op de hoogte en volg Stef

24 Mei 2017 | België, Gent

Zo, daar zijn we dan weer! waar waren we de vorige keer gebleven? Iets van dat ik met Sven op het terras zat ofzo en dat het goed was? Nou, ik kan je vertellen dat dat erg snel veranderde. Op mijn 3e dag hier begon ik erg moe te worden. De mensen waar ik mee woonde waren hele andere type's dan ik zelf ben. Ik woonde met 2 meiden genaamd Febe en Stans (ik hoor je denken: huh wat zijn dat nou weer voor een namen? Maar ja, zo heten ze echt!) Dit zijn 2 meiden die beide een creatieve opleiding volgden en hielden van schilderen. Ook droegen ze een bepaald type kleren en rookte ze de hele dag door sjek en wiet. Dit geld ook voor een jongen die ook in het huis wonde. Zijn naam was Isac. (Inderdaad, weer zo een lekkere naam). Al met al zijn het een beetje vage en apparaten type's, het zijn eigenlijk extreme hipsters. Maar goed, ik zat dus niet helemaal op mijn plek. In de eerste dagen probeerde ik wel gesprekken aan te gaan, maar al snel merkte ik dat ik het met deze mensen niet goed kon vinden en ik me aan ze ging irriteren. Na 3 dagen ging ik elke avond maar op mijn kamer Netflixen. Afgelopen vrijdag was mijn eerste vrije dag hier in Gent. Het was heerlijk weer en er was genoeg te doen in de stad, maar ik voelde mezelf zo ellendig dat ik de hele dag in mijn kamer zat om te Netflixen. Ik kwam niet eens mijn kamer uit om te eten, het enigen wat ik wilde was naar huis! Ik miste alles thuis, de gezelligheid met mijn familie, mijn vrienden, het voetballen, ik wilde weg. Na enig overleg met mijn broer had ik besloten dat ik in ieder geval weg moest uit dat huis. Ik had een afspraak gemaakt met mijn stage begeleider om hem te laten weten hoe ik me voelde. Hij leefde heel erg mee en begreep mijn situatie erg goed. Hij bood mij ook meteen een slaap plek in het hostel aan om te kijken of ik me daar beter zou gaan voelen. Inmiddels is het zaterdag en verhuis ik mijn spullen naar het hostel om daar voor sowieso een paar nachten te verblijven. Dit bracht natuurlijk veel gedoe met zich mee vanuit mijn voormalige verblijfplaats. Daar hadden ze namelijk 3 maanden op mij en dus ook mijn geld voor de huur gerekend. Na veel overleg is dit probleem helemaal opgelost. In middels zit ik 4 nachten in het hostel en het wordt elke dag leuker! Je leert hier veel verschillende reizigers van over de hele wereld kennen. Deze mensen hebben vaak mooie verhalen en zijn zeer geïnteresseerd in Nederland. Afgelopen maandag heb ik een walking tour gedaan door de stad die elke dag aangeboden wordt vanuit mijn stage bedrijf, Dinsdag ben ik een kano tocht gaan maken door de stad. Dit waren beide onderdelen van mijn stage dag, dus ik had het best slechter kunnen treffen. Om heel eerlijk te zijn ben ik nog steeds niet blij met het feit dat we verplicht op buitenlandse stage moesten, maar toch heb ik het nu best naar mijn zin. Dus ik hoop dat het alleen nog maar beter gaat worden en ik nog veel leuke dingen mee ga maken hier! Ik laat binnenkort nog iets van me horen. Fijne dag en tot snel!

Oh!! Voor vanavond staat er een wedstrijd van Ajax in de Europa League op het programma, dus ga lekker met Sven de stad in om deze wedstrijd te bekijken in de kroeg onder genot van een biertje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Gent

Stef

Actief sinds 18 April 2017
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 4728

Voorgaande reizen:

18 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: